Μουσικές Οικογένειες Αβδέλλας - Β.Κασσιάρας - Τιμητική έκδοση ζωντανής ηχογράφησης

kassiarascdΜΟΥΣΙΚΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΗΣ ΑΒΔΕΛΛΑΣ ΓΡΕΒΕΝΩΝ 1. ΒΑΓΓΕΛΑΚΟΣ ΚΑΣΙΑΡΑΣ ΖΩΝΤΑΝΗ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ 6.8.1980
Η ΙΝΙΜΑ -αστική μη κερδοσκοπική πολιτιστική εταιρία Αβδέλλας με την ευγενική παραχώρηση του πρωτότυπου υλικού του αρχείου Τάκη Τρικαλιώτη, από τον γυιό του Κων/νο, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά, πρόεβη τον Αυγουστο 2005 στην έκδοση του πρώτου μουσικού Cd της σειράς «Μουσικές οικογένειες της Αβδέλλας» , αποτίωντας φόρο τιμής στον Βαγγελάκο Κασιάρα,τον μουσικό που επί 4 δεκαετίες, τίμησε όσο κανείς, τη μουσική παράδοση της Αβδέλλας και αγαπήθηκε επίσης, όσο κανένας άλλος μουσικός, από τους Αβδελλιώτες.

Ο Γραμμουστιάνος ιατροφιλόσοφος Ιωάννης Νικολίδης "ο Πινδος"

Ο Γραμμουστιάνος ιατροφιλόσοφος Ιωάννης Νικολίδης "ο Πινδος"Οι Γραμμουστιάνοι Βλάχοι, διασκορπισμένοι σήμερα σε όλη τη Βαλκανική, προέρχονται ως γνωστόν από τα βλαχοχώρια του ορεινού όγκου του Γράμμου.

Οι Έλληνες Βλάχοι και η ''Αρμάνικη Φάρα''

fara armaneascaΠοιοί είναι και τι επιδιώκουν με την προπαγάνδα τους οι "Αρμάνοι";
Στο Αντάμωμα των Bλαxων της Ελλάδος από τις 7 ως τις 9 Ιουλίου στα Γιάννινα, στο Μέτσοβο και στη Μη­λιά, έχει αυτοκληθεί η αυτοαπο­καλούμενη «Αρμάνικη Φάρα της Ρουμανίας», η οποία με έντυπό της καλεί τους «Αρμάνους»-μέλη της να εκδράμουν σε πολλά «όμορφα μέρη της Πίνδου» το διάστημα από 4 έως 11 Ιουλίου 2006.
Πριν από έναν μήνα περίπου, στις 23 Μαΐου, «Εθνική Ημέρα των Αρμάνων», δηλαδή των Βλάχων, περίπου δύο χιλιάδες μέλη της «Κοινότητας των Αρουμάνων (Βλά­χων) της Ρουμανίας», η οποία ονο­μάζεται και «Αρμάνικη Φάρα της Ρουμανίας», ζήτησαν εκ νέου την αναγνώρισή τους ως εθνικής μει­ονότητας.

Ο Ηλεκτροφωτισμός της τότε Λίπιντζας Ασπροποτάμου το 1952

Λιπίνιτσα.Στην πλατεία του χωριού το 1959. Τότε που το πανηγύρι ήταν γιορτή για όλο το χωριό.Τα παλιά τα χρόνια οι κάτοικοι χρησιμοποιούσαν για φωτισμό δαδί. Κάθε νοικοκύρης πήγαινε σε τοποθεσία του δάσους που υπήρχαν πεύκα και έκοβε χοντρούς κορμούς που μετέφερε στο σπίτι του. Εκεί τους τεμάχιζε σε μικρές σχίζες, τις οποίες τοποθετούσαν το βράδυ στο φεγγίτη που τον είχαν κοντά στο τζάκι για να τραβάει ο «μπουχαρής» τον κατάμαυρο και πυκνό καπνό που προερχόταν από το κάψιμό τους.
Τη φροντίδα της τοποθεσίας του φεγγίτη με σχίζες για δαδιού για συνεχή φωτισμό την είχε συνήθως η νοικοκυρά του σπιτιού. Επίσης το δαδί το χρησιμοποιούσαν και για προσάναμμα της φωτιάς. Αργότερα είχανε για επίσημο φωτισμό των δωματίων τις λάμπες που έκαιγαν καθαρό πετρέλαιο και για τους βοηθητικούς χώρους τα γκαζοκάντηλα.

 

Αναζήτηση