Ήμουν δεκαπέντε χρονώ. Κουβαλούσα δεμάτια ’πό στάρι απ’ το χωράφι στο χωριό.
Στο γυρισμό μαζί με την αδελφή μου πήγαμε στο κονάκι του Παπαχρήστου, για να βοσκήσουν τ’ άλογα και να πάρουμε κανέναν ύπνο. Τη νύχτα στον ύπνο που κοιμόμουν φωνάζει ο δαίμονας: «Χαράλαμπε, σήκω! γιατί σού’φυγαν τ’άλογα».
Αλλά η αδελφή μου, που φύλαγε, ήξερε ότι τ’άλογα ήταν δεμένα, και μου λέει: «Κάτσε! γιατί τα ζώα είναι δεμένα».
Με το φώναγμα, άκουγα να παίζουν και κλαρίνα, βιολιά και ντέφι. Η μουσική ήταν υπέροχη, ξεσήκωνε, θαρρείς, το χώμα απ’ ολόγυρα.
Εκεί που μιλούσα με την αδελφή μου, που ψέλιζε λόγια θεοτικά, είδαμε που σηκώθηκε μέσα στο βιρό φωτιά ψηλή όσο μια τρανή λεύκα. Η φωτιά εκείνη ανέβηκε-κατέβηκε για τρεις-τέσσερες φορές μέχρι που στο τέλος έσκασε σα μια χειροβομβίδα. Έτσι, ξαφανίστηκε η φωτιά μαζί και η μουσική.
Η αδελφή μου ήταν κοντά τριάντα χρονώ. Η ώρα τότε ήταν δώδεκα με μία.
Φωτιά μέσ’ από το βιρό
Ιστορία από την Κουτσούφλιανη
Χαράλαμπος Μ. 72 ετών, γεωργός (ανάπηρος πολέμου).
Ερμηνεία από τον Ιωάννη Γ. Τσάτσαρη:
Συχνά ο άνθρωπος βρίσκεται κατά την πορεία της ζωής του σε τέτοιες στιγμιαίες περιπτώσεις που μπορεί να τον πλησιάσουν διάφορα παραφυσικά φαινόμενα και να έχει ανάλογες βιωματικές εμπειρίες. Αρκεί για τούτο η δομή του υποκειμένου να είναι διαμορφωμένη έτσι, ώστε να λειτουργήσει ο δέκτης του στη συχνότητα της αντίστοιχης διάστασης του παραφυσικού φαινομένου. Να βρεθεί, επίσης, στον κατάλληλο χώρο που βοηθάει πάρα πολύ την ενεργοποίηση του παραφυσικού, με την παροχή υψηλής συχνότητας κραδασμών που κάνουν δυνατό στον άνθρωπο το πέρασμα και την επαφή με το παραφυσικό φαινόμενο.
Όλα τούτα, βέβαια, ο άνθρωπος δεν τ’ αντιλαμβάνεται πώς δημιουργούνται και λειτουργούν. Αλλά τότε μόνο θα μπορούσε να τ’ αντιληφθεί, όταν θα είχε περάσει σε μιαν ειδική αντίληψη, όπου φθάνει κανείς με κατάλληλη καλλιέργεια και με την απόκτηση της ειδικής γνώσης. Τότε όλα αυτά θα μπορούσε να τα νοιώσει τόσο έντονα, που η υλοποίησή τους θα γινόταν αυτομάτως κάτω από μια μυστηριακή λειτουργία, κι έτσι η παρουσίαση θα ήταν σαν ένα πολύ φυσιολογικό φαινόμενο.
Εδώ η ιστορία μας οδηγεί να δούμε ότι ο νεαρός αυτός είναι στα δεκαπέντε του χρόνια και μαζί με την αδελφή του βρίσκονται σε χώρο, όπου υπάρχει απόλυτη ερημιά και ησυχία, ενώ η ώρα προσφέρεται στην επικοινωνία με την άλλη διάσταση. Όσο για το παιδί πιστεύω πως από τό’να μέρος φοβόταν αρκετά και από τ’άλλο είχε ενεργοποιήσει μέσα του τη θέση του υπεύθυνου άντρα απέναντι στην αδελφή του και στην προσοχή για τ’ άλογα. Αυτά του δημιούργησαν μια λανθάνουσα κατάσταση μέσα-του, ώστε να φτάσει σ’αυτή τη θέση να προκαλέσει μία τέτοια παρουσίαση των ήχων που από κάποια εποχή έχουν αφήσει τα ίχνη τους σ’εκείνη την περιοχή. Όσο, τώρα, για τη μεγάλη φλόγα που είδαν δεν είναι παρά ένα στοιχείο που υπάρχει μέσα στο χώρο της φύσης. Αυτό πρέπει να το γνωρίζουν πολύ καλά όσοι έχουν ασχοληθεί με τον αποκρυφισμό. Τα στοιχεία τούτα της φωτιάς οι αποκρυφιστές τα ονομάζουν σαλαμάνδρες και λειτουργούν κατά την ειδική θέση της άλλης διάστασης. Εφόσον, τώρα, το παιδί έγινε ενδιάμεσο μεταξύ των δύο διαστάσεων, εύκολο ήταν να γίνει αυτή η παρουσίαση. Κι όταν η κοπέλα ψιθύρισε τα λόγια με τους ξορκισμούς και τις επικλήσεις προς το Θείο, τότε η παραφυσική αυτή θέση προσπάθησε, αντιδρώντας έτσι, να διατηρήσει τη δικιά-της ατμοσφαιρική θέση πάνω στα δύο άτομα. Τα λόγια, όμως, αυτά προκάλεσαν τη διακοπή της επαφής-τους και κατά την ειδική εκείνη χωροχρονική στιγμή έγινε η διάσπαση της συσπειρωμένης θέσεως του παραφυσικού φαινομένου.
Αυθεντικές ιστορίες παραφυσικών φαινομένων από την Πίνδο
Μπουσμπούκης Δ. Αντώνης, Γλωσσολόγος
Παραψυχολογική ερμηνεία ιστοριών: Ιωάννης Γ. Τσάτσαρης, Συγγραφέας - Γνωσιολόγος
έκδοση: Ομοσπονδία Εκπολιτιστικών Συλλόγων Ορεινής Περιοχής Καλαμπάκας, Αθήνα 1983
Το βιβλίο περιλαμβάνει 33 ιστορίες-μαρτυρίες βλαχοφώνων απο την ορεινή περιοχή Καλαμπάκας (από την Καλομοίρα, το Ματονέρι, την Καστανιά, τον Αμάραντο, το Μαλακάσι και την Κουτσούφλιανη). Επίσης άλλες 6 ελληνοφώνων απο την περιοχή Κόζιακα Τρικάλων. Στο τέλος παρατίθεται γλωσσάριο, φωνητική αξία συμβόλων αλφαβήτου καθώς και οι ιστορίες στα Βλάχικα-Αρωμουνικά
πηγή: https://tsatsaris.gr