Εκκλησία και κοινωνία στη Βέροια (1912-1958). Βλάχοι και ρουμανίζοντες

polikarpos2fbΦωτογραφία του μητροπολίτη Πολυκάρπου στο Ξηρολίβαδο, κέντρο της ρουμανικής προπαγάνδας (από τα αρχεία Λιάνας Τσαμήτρου και Στεργίου Κελεπούρη, γύρω στα 1930).Το 1912, με την ιστορική απελευθέρωση της Βέροιας μετά από μισή χιλιετία Οθωμανοκρατίας, ξεκινά μία νέα πορεία για την τοπική κοινωνία και εκκλησία.

Η Δέσπω του Γουλίτσα

Ιωάννης Ψαρρής - Τριγγία Νότια ΠίνδοςΥπάρχει μία πολύ ωραία όσο και θλιβερή ιστορία η οποία ακόμη λέγεται στα χωριά του Ασπροπόταμου και ιδιαίτερα στην Πολυθέα, την Κρανιά και τον Κλεινοβό.

Η ελληνική παρουσία στην Τρανσυλβανία και στο Βανάτο και οι Δυτικομακεδόνες απόδημοι στην Τιμισοάρα

Η οικία του Koszta Nica στις «οικίες με τα κανόνια / casele canonicilor», ΤιμισοάραΗ παρουσία και εγκατάσταση των Δυτικομακεδόνων και Ηπειρωτών στις βαλκανικές χώρες από τον 15ο έως και τον 19ο αι. αποτελεί σημαντική όψη της ελληνικής Διασποράς.1

Η Αβδέλλα - από το βιβλίο του Βασίλη Αποστόλου “ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΓΡΕΒΕΝΩΝ”

Αβδέλλα ΓρεενώνΗ Αβδέλλα, βλάχικος ορεινός, αγροτικός οικισμός, χτισμένη σε υψόμετρο 1266 μέτρων είναι το δεύτερο υψομετρικά ορεινό χωριό των Γρεβενών (Σαμαρίνα 1439 μέτρα). Απέχει από τα Γρεβενά 44 χιλιόμετρα. Είναι χτισμένη στις κατάφυτες βόρειες πλαγιές της Α. Πίνδου, γειτνιάζει με την Π.Ε Ιωαννίνων.

Αναζήτηση